loading...

سيستم هاي حرارتي برودتي و تجهيزات استخر

طراحي ، توليد و ساخت سيستم هاي تهويه مطبوع طراحي و ساخت سيستم هاي رطوبت زن و رطوبت گير صنعتي اعزام كارشناس جهت بازديد و مشاوره پروژه فروش تخصصي سيستم هاي حرارت مركزي ،تهويه مطبوع تجهيزات تبريد و استخر،سونا،جكوزي پشتيباني و تعميرات ونگهداري

بازدید : 273
يکشنبه 18 آبان 1399 زمان : 15:21

با کمک سیستم های سرمایشی و گرمایشی می توانید در تمامی روزهای سال هوایی مطلوب در فضای داخلی ایجاد کنید. با توجه به اهمیت و نیاز دمایی در ساختمان های مختلف تجهیزات و وسایل متعددی طراحی و ساخته شده که هریک عملکرد مختص به خود را دارا می باشند. افراد با هدف خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ، اغلب تمایل دارند سیستمی با بازدهی بالا و در عین حال کم مصرف خریداری نمایند. دو مورد از پرکاربردترین سیستم های گرمایشی که در تاسیسات ساختمان به طور عمده مورد استفاده قرار می گیرند فن کویل و یونیت هیتر می باشد.

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل

برای بیان تفاوت فن کویل و یونیت هیتر بهتر است ابتدا نحوه عملکرد هریک را مورد بررسی قرار دهیم.

فن کویل همانطور که از نامش پیداست از یک یونیت تشکیل شده که درون آن لوله هایی به صورت مارپیچ یا همان کویل و فن دمنده تعبیه شده است.

تامین گرمایش در فن کویل

تامین گرمایش در فن کویل با اتصال به منبع گرمایشی از قبیل پکیج و یا موتورخانه صورت می گیرد که به این صورت آبگرم مورد نیاز مدار را تامین می نماید. با روشن شدن دستگاه فن یا پروانه شروع به کار کرده و با دمیدن از روی کویل هوای گرم ایجاد شده را به سمت دریچه های خروجی منتقل می کند. فن کویل قابلیت تامین هوای سرد را نیز دارد، به این صورت که با اتصال به چیلر آب سرد مورد نیاز مدار را تامین می نماید.

تامین گرمایش در یونیت هیتر

یونیت هیتر از تعدادی لوله پره دار، پروانه و فن دمنده تهیه شده است. این سیستم ها نیز قابلیت عملکرد سرمایش و گرمایش را دارا می باشد. یونیت هیتر با اتصال به پکیج و یا موتورخانه آبگرم و یا بخار مورد نیاز مدار را تامین می کند. با روشن شدن دستگاه و جریان آبگرم درون کویل، هوای گرم ایجاد شده به سمت دریچه های خروجی منتقل می گردد. این تجهیزات قابلیت عملکرد سرمایشی نیز دارند که از طریق اتصال به چیلر، آب سرد مورد نیاز مدار را تامین می کنند. این دو سیستم عملکردی کاملا مشابه و یکسان به یکدیگر دارند. اما نکته ی قابل توجه ظرفیت، موقعیت نصب، مدل و دیگر فاکتورهایی است که موجب تمایز و تفاوت در این سیستم ها می شود.

تفاوت فن کویل و یونیت هیتر

در ادامه تفاوت یونیت هیتر و فن کویل را بیان می کنیم تا با آگاهی بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از سیستم های فن کویل یا یونیت هیتر میتواند برای فضای موردنظر شما مناسب تر باشد و بتوانید با آگاهی و اطمینان خاطر سیستم گرمایشی و یا سرمایشی متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

یکی از تفاوت های بسیار مهم یونیت هیتر و فن کویل در عملکرد آنها است. فن کویل در فصل زمستان و تابستان به صورت گرمایشی و سرمایشی عمل می‌کنند اما یونیت هیتر فقط حالت گرمایشی دارد و در جهت تولید گرما برای یک محوطه عمل می کند. هر دو سیستم مجهز به کانال خروجی هستند که هوای گرم یا سرد از آن خارج می شود.

یونیت هیتر به جهت نوع طراحی و ساخت قابلیت پرتاب باد قوی تری نسبت به فن کویل دارد، و حجم زیادی از هوا را در مدت زمان کمتری به فضای اتاق منتقل می کند. از این رو در فضاهایی با متراژ بالاتر و دارای سقف های مرتفع، یونیت هیتر کاربرد بیشتری دارد. و در فضاهایی از قبیل نمایشگاه ها، واحد های تولیدی، کارخانه ها، سالن های ورزشی و کارگاه های صنعتی به منظور تامین هوای مطلوب می توان از یونیت هیتر استفاده کرد. در ساختمان های مسکونی، اداری و یا تجاری که به طور معمول ارتفاع سقف کوتاهتر است از فن کویل استفاده می شود. بنابراین توان حرارتی از تفاوت های یونیت هیتر و فن کویل به شمار می رود.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت انواع محصولات سرمایشی و گرمایشی را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.

بازدید : 336
شنبه 17 آبان 1399 زمان : 12:23

یونیت هیتر

ازدستگاه یونیت هیتر در فصل های سرد سال (زمستان و پاییز)جهت تولید گرمای مناسب و رسیدن به دمای دلخواه برای سالن های ورزشی ،سوله ها، سالن های تولید و اماکن عمومی با ارتفاع بالا، ترمینال و... استفاده می گردد. یونیت هیتر یک سیستم گرمایشی با راندمان بسیار بالا می باشد که یکی از پرکاربرد ترین سیستم های گرمایشی در صنعت تهویه و گرمایش به شمار می رود و به جهت ویژگی های ظاهری و توان بالا در تولید گرما وپرتاب هوای مناسب طرفداران بسیاری دارد. با توجه به محل قرار گیری و نوع کاربری یونیت هیتر می توان دستگاه را به صورت دیواری، سقفی و ایستاده طراحی و تولید کرد.

نصب یونیت هیتر


یونیت هیتر سقفی یعنی یونیت هیترهای عمودزن که باد گرم را از بالا به پایین هدایت می کنند و اصطلاحا پایین زن هستند ، دارای قابلیت گرمایش مطبوع تر هستند و راندمان بالا تری دارند ارتفاع نصب یونیت هیتر عمود زن به ظرفیت دستگاه و ارتفاع سقف بستگی دارد وبا توجه به این دو آیتم شما می توانید بهترین دستگاه را انتخاب نمایید که سازگار با محیط شما باشد.

نکاتی که در زمان نصب یونیت هیتر سقفی باید به آن ها توجه کنید.

1- در نصب یونیت هیتر سقفی باید دقت شود که استراکچر مربوطه به درستی اجرا گردد و از سقف تمام شده حد اقل 50 تا 60 سانتی متر پائین تر باشد. همچنین ارتفاع مناسب نصب در راندمان و میزان گرمای که به محیط منتقل می کند در یونیت هیتر عمود زن بسیار حائز اهمیت است.

2- محل نصب لوله های ورودی و خروجی در یونیت هیتر عمود زن به دلیل هم تراز بودن لوله ها تفاوتی ندارد. والبته ارتفاع نصب یونیت هیتر عمود زن تعیین کننده ی زاویه خروج هوا از دستگاه است. هرچه ارتفاع نصب بیشتر باشد ، زاویه ی دمپر ها تند تر می شود و هرچه ارتفاع نصب یونیت هیتر کمتر باشد، زاویه باز تری برای دمپر ها در نظر گرفته می شود.این امر به توزیع بهتر هوای گرم خروجی کمک می کند ، ضمن اینکه باد خروجی آزار دهنده نخواهد بود و فضای مناسبی را با دمای دلخواه برای افراد ایجاد خواهد کرد.

نکته 1 : هرچه زاویه ی دمپر ها تند تر باشد ، سرعت باد خروجی از دمپر بیشتر می شود و برعکس.

نکته 2 : سرعت هوا در ارتفاع ۲ متری از کف که به اندازه ی قد انسان است باید حدود ۰.۱ متر بر ثانیه باشد.

نکته 3 :طول پرتاب باد یونیت هیتر ۹۰۰ دور با ۱۴۰۰ دور متفاوت است .طول پرتاب در یونیت هیتر عمود زن ۹۰۰ دور در ظرفیت های مختلف از ۳ تا ۱۰ متر و در یونیت هیتر های ۱۴۰۰ از ۴ تا ۱۳ متر می باشد.

نصب یونیت هیتر دیواری


در نصب یونیت هیتر دیواری ارتفاع نصب ، زاویه پره ها ، لوله های ورودی و خروجی دارای اهمیت بسیاری هستند. بهتر است بدانید که لوله های واصله به یونیت هیتر دیواری در نوع آبگرم بصورت ورودی از پائین و خروجی از بالا می باشد .بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع آب سرد شونده که دمای خود را در سیستم از دست داده است معمولا از قسمت پائین تخلیه می گردد، اما در یونیت هیتر ها به دلیل وجود امکان هواگیری باید آبگرم را از پائین وارد کرد و خروجی را از اتصال بالا برقرار کرد.

نکات ضروری و قابل توجه در نصب یونیت هیتر بخار


در نصب یونیت هیتر بخار حتما باید توجه شود که ورودی دستگاه از بالا و خروجی بخار و کندانسه به پایین دستگاه وصل شود. در صورت نصب اشتباه، آب چگالیده در کویل یونیت هیتر جمع شده و یونیت هیتر کارایی خود را از دست می دهد.

در نصب یونیت هیتر بخار استفاده از تراپ بخار ، شیر یکطرفه ، مهره ، ماسوره و ساقه ی آشغال گیر و شیرفلکه های ورودی و خروجی الزامیست .

حداقل ارتفاع نصب یونیت هیتر افقی زن یا دیواری معادل ۳ متر است و معمولا در این ارتفاع زاویه دمپر ها ۹۰ درجه تنظیم می شود.

پرتاب باد یونیت هیتر افقی زن ۹۰۰ دور در ظرفیت های مختلف از ۵/۵ تا ۱۶ متر طول و و پرتاب باد در یونیت هیتر ۱۴۰۰ دور دیواری از ۸ تا ۲۳ متر می باشد.

در لوله کشی یونیت هیتر آبگرم استفاده از شیرفلکه های ورودی و خروجی و مهره ، ماسوره و شیر هواگیری الزامیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی، تصاویر و قیمت یونیت هیتر به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید

http://www.bamintahvie.com/category/heating/یونیت-هیتر-آبگرم-بخار

بازدید : 486
سه شنبه 11 شهريور 1399 زمان : 15:57

یونیت هیتر یک دستگاه گرمایشی با راندمان بسیار عالی می باشد. از یونیت هیتر در فصل های سرد سال ( زمستان و پاییز ) جهت ایجاد گرمای مناسب و دمای دلخواه برای سالن های ورزشی ، سوله ها، سالن های تولیدی و اماکن عمومی با ارتفاع بالا استفاده می شود. یونیت هیتر بعنوان یکی از مدرن ترین سیستم های گرمایشی در صنعت تهویه مطبوع شناخته شده وبه علت خصوصیات ظاهری و قدرت تولید گرما و سرعت بالای پرتاب هوا بسیار پر طرفدار می باشد. این دستگاه با توجه به محل قرار گیری و نوع کاربری می تواند به صورت دیواری، سقفی و ایستاده طراحی وتولید گردد.

یونیت هیتر



کاربرد سیستم گرمایشی یونیت هیتر


از یونیت هیتر برای گرمایش و تامین گرمای مورد نیاز سالن های تولید، استخرها، سالن های ورزشی، انبارهای نگهداری دارو ، کارگاه های صنعتی و کارخانه های بزرگ و کوچک استفاده می شود.

یونیت هیتر ها می توانند از نظر نوع سیالی که در کویل های دستگاه در جریان است متفاوت باشند وبا توجه به امکانات پروژه مورد نظر می توان بابت کویل گرمایش از آب داغ ، بخار و روغن داغ استفاده نمود . البته در یونیت هیتر آب گرم به علت فشار کاری کمتر بطور معمول از کویل با لوله های مسی با ضخامت مناسب استفاده می شود و در یونیت هیتر های بخارو روغن داغ به علت فشار کاری بالاتر از کویل با لوله های استیل استفاده میکنند. کویل های سیستم برای انتقال گرما به بهترین شکل ممکن با فین های آلومنیمی پوشانده می شوند که تراکم این فین ها 8/10 یا 16 فین در هر اینچ می باشد که این موضوع خود در عملکرد یونیت هیتر تاثیر به سزایی دارد.

نحوه عملکرد یونیت هیتر

در یونیت هیتر Unit Heater برای تولید گرما ابتدا سیال با دمای مناسب از کویل های دستگاه عبور کرده و باعث گرم شدن فین های کویل می گردد.

لازم به ذکر است این سیال می تواند آب گرم ، بخار یا روغن داغ باشد که این موارد از طریق لوله کشی از موتور خانه مرکزی یا لوله کشی از طریق روغن داغ یا بخار موجود در فرایند به یونیت هیتر رسانده می شود. پس از گرم شدن فین های کویل، جریان هوایی مناسب ایجاد می شود تا گرما از سطح فین ها در محیط مورد نظر توزیع پیدا کند. برای ایجاد جریان هوا از فن آکسیال یا همان فن محوری استفاده می شود. این فن که میتواند بصورت دمنده یا مکنده باشد با دورهای 1400 و 900 دور انتخاب می گردد که در مواقع لازم برای کاهش تولید صدا پیشنهاد میگردد از فن 900 دور استفاده گردد تا صدای تولیدی در محیط کار آزار دهنده نباشد.

در یونیت هیتر اغلب از فن های بی صدا وکم صدا استفاده می کنند. جریان هوای تولید شوده توسط پروانه آکسیال از مسیر بین فین های کویل عبور کرده و با توجه به آنکه در زمان عبور گرمای مناسبی دریافت می نماید و با توزیع در محیط پس از مدتی گرمای یکنواختی در محل مورد نظر ایجاد میشود.

اجزای یونیت هیتر

  • بدنه اصلی که از ورق فولادی با ضخامت مناسب ساخته شده وبا رنگ کوره پوشش داده میشود البته در مواردی از بدنه فایبر گلاس هم استفاده میگردد.
  • هواکش آکسیال یا محوری که بصورت پروانه فلزی و موتور اکسترنال در نوع 5 و 7 پره مورد استفاده قرار میگیرد.این پروانه ها با دور های 900 و 1400 بطور معمول مورد استفاده در یونیت هیتر می باشند.
  • کویل حرارتی که از لوله های مسی یا استیل با پوشش های آلومنیمی یا همان فین که سبب انتقال بهتر گرمای می شوند.
  • دمپر خروجی هوا در واقع هدایت کننده وجهت دهنده هوای خروجی از یونیت هیتر می باشد که بصورت دستی و اتومات قابل تنظیم است.
  • لوله ورودی و خروجی سیال که در قسمت بدنه نصب شده وسیال را وارد کویل می نماید.

انواع سیال در یونیت هیترها

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم سیال مورد نیاز جهت گرمایش کویل های یونیت هیتر می تواند آب گرم، بخار آب داغ ویا روغن داغ باشد. منابع تولید مبدل گرمایی می تواند شوفاژ خانه ، بویلر، دیگ بخار و یا پکیج باشد. که با توجه به میزان سیال مورد نظر، میزان بار گرمایی مورد نیاز محیط محاسبه میشود.

نکات مهم در انتخاب یونیت هیتر

به بطور کلی یونیت‌ هیتر جهت ایجاد گرمایش در سالن‌های تولید کارخانجات، کارگاه‌ها، انبارها، فروشگاه‌های بزرگ و ….مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به فضای که دارید و محلی که قرار است دستگاه نصب شود می بایست نوع یونیت هیتر را انتخاب نمایید ؛ یونیت‌های هیتر دیواری, سقفی و صنعتی تامین آب گرم یا بخار ورودی به کویل هر یک از یونیت‌های هیتر توسط لوله کشی با قطر مناسب از محل موتورخانه مرکزی تا کویل آب گرم ( یا بخار ) برای هر یونیت هیترباید اجرا ‌گردد. برای محاسبه تقریبی ظرفیت گرمایش مورد نیاز سالن جهت نصب یونیت هیتر بر اساس شرایط دمای منطقه جغرافیایی (دمای هوای طرح خارج زمستان)، ابعاد و نوع کاربری فضای سالن (دمای طرح داخل)، نوع مصالح به کار رفته در ساخت سالن و … می‌توانید با نظر کارشناسان تاسیسات به ازای هر مترمکعب از حجم هوای سالن حدود 250 تا 350 btu در هر ساعت ظرفیت گرمایش در نظر بگیرید .برای مناطق سردسیر مانند کرج، قزوین، تبریز، مشهد و … به ازاء هر مترمکعب از فضای سالن در هر ساعت حدود 300 بی تی یو و برای مناطق معتدل تر و جنوبی ایران به ازاء هر مترمکعب از فضای سالن در هر ساعت حدود 200بی تی یو گرمایش بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی، تصاویر و قیمت یونیت هیتر به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید

http://www.bamintahvie.com/category/heating/یونیت-هیتر-آبگرم-بخار



تعداد صفحات : 3

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 26
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 23
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 300
  • بازدید سال : 705
  • بازدید کلی : 1775028
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه