loading...

سيستم هاي حرارتي برودتي و تجهيزات استخر

طراحي ، توليد و ساخت سيستم هاي تهويه مطبوع طراحي و ساخت سيستم هاي رطوبت زن و رطوبت گير صنعتي اعزام كارشناس جهت بازديد و مشاوره پروژه فروش تخصصي سيستم هاي حرارت مركزي ،تهويه مطبوع تجهيزات تبريد و استخر،سونا،جكوزي پشتيباني و تعميرات ونگهداري

بازدید : 455
سه شنبه 25 شهريور 1399 زمان : 17:23

امروزه سیستم های تهویه مطبوع بسیار زیادی در جهان با تنوع کاربری، عملکرد و قیمت های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شوند و با افزایش سطح استاندارد و کیفیت زندگی افراد، توجه به نوع سیستم و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در انتخاب نوع سیستم تهویه مطبوع بسیار مورد توجه قرار میگیرد. با بالارفتن هزینه های انرژی در جامعه امروز میزان مصرف انرژی این تجهیزات یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در انتخاب مناسب نوع سیستم های تهویه مطبوع مورد نیاز در هر پروژه می باشد.

همچنین استفاده از VRF صرف نظر از موضوع قیمت بالای خرید تجهیزات اولیه و هزینه سنگین اجرای آن که بیشتر در ساختمانهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، انتخاب بهتری نسبت به اسپلیت و داکت اسپلیت بوده و باعث کاهش قابل توجه در مصرف برق و جمع شدن کندانسورهای هر واحد می شود.

انواع سیستم های تهویه مطبوع

سیستم های تهویه مطبوع مستقل

  1. کولر اسپلیت یونیت
  2. داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی
  3. سیستم مینی چیلر

در سیستم های تهویه مطبوع ذکر شده، بهترین محل نصب کندانسورها در پشت بام است در صورتی که تعداد طبقات بیش از پنج طبقه نباشد.

کولر گازی

استفاده از کولر گازی و اسپلیت های دیواری که امروزه بسیار رایج گردیده است، ساده ترین و ارزان ترین روش برای خنک کردن واحدها به خصوص در مناطق معتدل و مرطوب است. اسپلیت برای ساختمان های کوچک مناسب بوده و انتخاب خوبی برای برج ها و سازه های بزرگ نیست.

داکت اسپلیت

استفاده از داکت اسپلیت به صورتی که برای فضاهای مختلف در آپارتمان دارای دریچه های مستقل باشند و بهره وری سیستم کاهش پیدا نکند، به طراحی ساختمان ها کمک بسیاری می کند. و نسبت به اسپلیت های دیواری انتخاب بهتری است. البته تعدد کل کندانسورهای آپارتمان در این حالت سبب نیاز به فضای زیادی در پشت بام خواهد گردید و تعمیر و نگهداری این سیستم سخت تر خواهد شد. اگر یک اسپلیت کانالی چندین فضا را پوشش دهد، قابلیت کنترل موضعی دما از دست رفته و سبب افزایش مصرف برق و کاهش بازدهی می گردد.

مینی چیلر

از نظر فنی استفاده از مینی چیلر انتخاب بهتری نسبت به اسپلیت بوده و باعث کاهش نسبی در مصرف و هزینه برق و تجمیع کندانسورهای هر واحد می شود. همچنین امکان کنترل دما در فضاهای مختلف فراهم می شود، اما گزینه مینی چیلر باعث اختصاص بخش قابل توجهی از بالکن برای نصب کندانسور هر مینی چیلر خواهد گردید. طول عمر متوسط مینی چیلرها حدود 18 سال می باشد.

سیستم های تهویه مطبوع مرکزی

چیلر + فن کویل یا هواساز

سیستم VRF

در سیستم های تاسیسات تهویه مطبوع مرکزی اولین مزیت اساسی، کاهش مصرف برق واحدها و ارتقای سطح آسایش برای افراد حاضر در محیط می باشد. همچنین با حذف کندانسورها، هزینه های معماری ناشی از استتار کندانسورها در نمای ساختمان منتفی می شود. از مزایای دیگر سیستم تهویه مطبوع مرکزی عدم الزام سرمایه گذاران به ساخت تراس های متعدد و احیای فضای تراس ها می باشد که نقشی اساسی در ارتقای پروژه خواهد داشت.

سیستم اسپلیت مرکزی VRF

استفاده از VRF نیز صرف نظر از موضوع قیمت بالای خرید اولیه تجهیزات و هزینه سنگین اجرای آن که بیشتر در ساختمانهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، انتخاب بهتری نسبت به اسپلیت و داکت اسپلیت بوده و باعث کاهش قابل توجه در مصرف برق و تجمیع کندانسورهای هر واحد می شود. امکان کنترل دما در فضاهای مختلف نیز از مزایای این سیستم می باشد. در سیستمVRF با انتقال کندانسورها از نمای ساختمان به نقاط کور می توان کمک شایانی به ارتقای معماری و نمای ساختمان نمود که این مورد از مزایای سیستم اسپلیت مرکزی VRF می باشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم های تاسیسات تهویه مطبوع مستقل مانند کولر گازی یا اسپلیت، داکت اسپلیت و سیستم های اسپلیت مرکزی VRF امکان استفاده موردی از سیستم گرمایش آن ها است، چرا که در سیستم های فوق افراد میتوانند بطور مستقل در واحد و یا یک نقطه از واحد خود از گرمایش سیستم بهره ببرند. نیاز به چنین سیستمی عموما در اواخر هر فصل اتفاق می افتد، زمانی که سیستم های گرمایشی هنوز شروع به کار نکرده و همیشه افرادی در مجموعه هستند که بر خلاف اکثریت نیاز به دمای متفاوتی جهت دمای رفاه داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات فنی تخصصی و مشاهده اطلاعات فنی و تصاویر محصولات و همچنین مشاهده قیمت محصولات می توانید به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

بازدید : 457
يکشنبه 12 مرداد 1399 زمان : 16:21

چیلر چیست؟

چیلر سیستمی برای سرد کردن آب است. که از این آب سرد در دستگاه های تهویه مطبوع مانند هواساز و فن کویل یا در کاربردهای صنعتی استفاده می شود. چیلر بر اساس چرخه تبرید تراکمی (چیلر تراکمی) و یا چرخه تبرید جذبی (چیلر جذبی) عمل میکند. تجهیزات اصلی چیلر همانند تجهیزات پایه ای سردخانه می‌باشد. چیلر را می‌توان از نظر کاربرد، سیکل پایه و نوع کندانسور به انواع مختلفی یی تقسیم کرد.

انواع چیلر از نظر کاربرد چیلر

از نظر کاربرد، چیلر به دو دسته تهویه مطبوع و صنعتی تقسیم می‌شود. در کاربرد تهویه مطبوع، آب سرد شده توسط چیلر به سیستم های تهویه مطبوع مانند هواساز، هواشور و فن کویل پمپ شده و از این طریق، هوای محیط‌های داخلی از نظر رطوبت و دما به مقدار آسایش انسان تنظیم می‌شود. در کاربرد صنعتی، از آب سرد شده چیلر برای سرد کردن ماشین آلات صنعتی که در اثر کارکرد گرم شده اند استفاده می شود. همچنین بعضی محصولات صنعتی بعد از تولید نیاز به سرد کردن دارند که از آب چیلر به منظور سرد کردن آنها استفاده می شود.

انواع چیلر از نظر سیکل پایه

از نظر سیکل پایه، چیلر در دو دسته چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم بندی می‌شود. چیلر تراکمی از کمپرسور برای وارد کردن توان به چرخه تبرید و افزایش فشار گاز مبرد فریونی استفاده می‌کند. چیلر جذبی از ژنراتور، جذب کننده و پمپ برای این هدف استفاده می‌کند. البته در چیلر جذبی، از آب به عنوان مبرد استفاده شده و همچنین از لیتیوم بروماید به عنوان جذب کننده استفاده می‌شود.

انواع چیلر از نظر نوع کندانسوراستفاده شده در چیلر

از نظر نوع کندانسوراستفاده شده در چیلر، می‌توان چیلرها را به دو دسته چیلر آب خنک و چیلر هوا خنک تقسیم کرد. چیلر آب خنک از کندانسور آبی برای سرد کردن گاز مبرد خروجی از کمپرسور استفاده کرده و چیلر هوا خنک از کندانسور هوایی برای این کار استفاده می‌کند. چیلر آب خنک به برج خنک کننده نیز نیاز دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت چیلر در انواع مدل ها و ظرفیت ها به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/chiller

بازدید : 576
شنبه 28 تير 1399 زمان : 16:20

چیلر جذبی یکی از انوع چیلرهاست، که با بهره گیری از چرخه تبرید جذبی و استفاده از حرارت شعله مستقیم، خنک کردن محیط را صورت می دهد.

چیلر جذبی همچون دیگر سیستم های سرمایشی با فرایند تبخیر کار می کند. از این رو چیلر جذبی برای اجرای فرایند تبخیر باید گرما دریافت کند تا با این کار بتواند در نهایت موجب سرمایش شود.

در دماهای پایین نیز با کاهش فشارمی توانیم عملیات تبخیر را ایجاد کنیم. واحد تبخیر چیلر( اواپراتور) نیز به همین صورت عمل می کند . ماده مبرد چیلرهای جذبی که معمولا آب است در داخل اواپراتور که دارای فشار خلاء می باشد در دمای پایین تبخیر شده و حرارت مورد نیاز تبخیر خود را از محیط اطراف اواپراتور دریافت می کند و در نهایت محیط اطراف اواپراتور سرد می شود.

چیلر جذبی چگونه کار می کند؟

هر چیلر برای انتقال گرما به محیط دمای بالا از دمای پایین ، به نیروی خارجی تکیه می کند. به عنوان مثال ، چیلرهای برقی دارای کمپرسور هستند. چیلرهای جذب کننده کمپرسور را با بخار ، آب داغ یا هر منبع گرمای خارجی دیگری جایگزین می کنند.

چیلر جذبی عمل بسیار ساده ای دارد. عملکرد آن اساساً شبیه اتفاقی است که در یک چیلر فشرده سازی بخار رخ می دهد به این دلیل که هر دو فرآیند شامل تراکم و تبخیر مبرد در سیستم هستند. با این حال ، در حالی که یک چیلر جاذب از یک فرایند حرارتی شیمیایی استفاده می کند ، یک چیلر معمولی به انرژی مکانیکی متکی است.

تنها تفاوت آنها در چگونگی افزایش فشار مبرد مبدل از سطح تبخیر به سطح تراکم است.

به عبارت ساده ، چیلر جذب بخار مبرد را فشرده نمی کند. در عوض ، بخار را در جاذب حل می کند و محصول حاصل را با استفاده از پمپ با مصرف برق بسیار پایین به محیط با فشار بالاتر منتقل می کند. البته این تنها توصیفی از چرخه جذب اصلی است - در اینجا چرخه های پیچیده تری وجود دارند که حتی دارای اجزای اضافی نیز هستند.

چیلر جذبی بر خلاف چیلرهای تراکمی که با برق کار می کنند، برای خنک کردن محیط وتولید سرما و پایین آوردن دمای محیط از انرژی حرارتی استفاده می کند. کارکرد سیستم های چیلرهای جذبی بصورتی است که با بهره گیری از انرژی حرارتی در ژنراتور، آب محلول در لیتوم بروماید به بخار تبدیل می شود. این بخار وارد کندانسور شده و به محض تماس با کویل های آب برج خنک کننده تقطیر می شود و به اواپراتور میرود. آب تقطیر شده در اوپراتور حرارت مورد نیاز را از کویل های سیستم تهویه گرفته و به بخار تبدیل میشود. آب ناشی از انجام این پروسه در اواپراتور توسط لیتوم بروماید جذب می شود. در ادامه پمپ سولوشن, لیتیوم بروماید رقیق شده را به ژنراتور میفرستد. لیتیوم بروماید خشکی که در ژنراتور مانده برای جذب و رقیق نمودن آب به ابزوربر برمیگردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصصات فنی و قیمت چیلر به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/chiller

بامین تهویه

بازدید : 553
شنبه 28 تير 1399 زمان : 16:16

چیلر های اسکرو یکی از بهترین سیستم ها برای سیکل تبرید در فرآیندهای صنعتی به شمار می رود. چیلر اسکرو در تمامی فصول سال قادر به تولید آب خنک برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی میباشد.

قیمت چیلر اسکرو با توجه به اینکه از بهترین سیستم‌های سیکل تبرید در فرآیندهای صنعتی به شمار می رود، بسیار اقتصادی است. چیلر اسکرو دارای دو نوع، چیلر های آب خنک و چیلر های هواخنک می باشد که دارای ویژگی هایی می باشند. در ادامه به شرحی از انواع چیلر های هواخنک و آب خنک و ویژگی های هریک می پردازیم.

انواع چیلرهای تراکمی

  1. چیلر تراکمی آب خنک
  2. چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر هوا خنک

چیلرهای هوا خنک ( air cooled chiller) از جمله رایج‌ترین سیستم‌های برودتی برای تأسیسات تجاری و صنعتی است. این چیلرها با جذب گرمای آب باعث خنک کردن آن در اواپراتور می‌شوند. در مقایسه با چیلرهای آب خنک، چیلر هوا خنک از هوا برای خنک کردن کندانسور استفاده می‌کند. از این رو قیمت چیلر اسکرو هوا خنک و آب خنک متفاوت می‌باشد.

چیلر هوا خنک

اجزای چیلر هوا خنک

  1. کمپرسور
  2. کندانسور
  3. تبخیر کننده
  4. شیر انبساطی

چیلر آب خنک

چیلرهای آب خنک با یک برج خنک کننده استفاده می‌شوند. چیلرهای آب خنک معمولاً کوچک‌تر از چیلرهای هوا خنک هستند و به همین دلیل می‌توانند در موتورخانه قرار گیرند. چیلرهای آب خنک نیز اغلب در مناطق با درجه حرارت بالا به طور موثرتری استفاده می‌شوند زیرا با استفاده از یک منبع خارجی خنک می‌شوند.

چیلر آب خنک

مقایسه هزینه چیلرهای آب خنک و چیلرهای هوا خنک


تفکر عموم مردم بر آن است که چیلرهای آب خنک کارآمدتر از چیلرهای هوا خنک هستند. اگر فقط به هزینه‌های کمپرسور توجه کنیم، ممکن است این نظریه درست باشد. اما، با استفاده از فن آوری پیشرفته با کمپرسورهای اسکرو، چیلرهای هوا خنک معمولاً انتخاب بهتری هستند. هنگام انتخاب نوع چیلر نگاهی عمیق‌تر به چیلرهای تراکمی آب خنک و هوا خنک، توصیه می‌شود کل هزینه‌های عملیاتی مربوط به هر سیستم چیلر را در نظر بگیرید.

هزینه‌ کلی چیلر هوا خنک و آب خنک


باید توجه داشته باشید کل هزینه‌های عملیاتی مربوط به چیلررا درنظر بگیرید نه تنها هزینه‌های کمپرسور. هزینه‌های عملیاتی برج خنک کننده باید به هزینه‌های عملیاتی چیلر آب خنک اضافه شود.

  1. هزینه‌های برج خنک کننده
  2. هزینه فن برج
  3. هزینه آب و فاضلاب
  4. هزینه‌های شیمیایی
  5. هزینه‌های پمپاژ

سیستم‌های برج معمولاً دارای پمپ‌های فرآیند و پمپ‌های چرخشی هستند که می‌توانند هزینه قابل توجهی را به آن اضافه کنند. از آنجا که چیلر هوا خنک از کنترل فشار شناور استفاده می‌کند، هزینه انرژی کمپرسور در حقیقت کمتر از هزینه‌های کمپرسور چیلر آب خنک است.

چیلر اسکرو

در چیلر اسکرو فشرده سازی مبرد در میان دو روتور صورت می‌گیرد.این چیلرها بصورت جابجایی مثبت می‌باشند و به دو شکل تک و جفت مارپیچ ساخته می‌شوند. انواع چیلرهای اسکرو با ظرفیت خنک کنندگی متفاوت در بازار وجود دارند. سیکل تبرید در چیلرها به صورت مشابه و از طریق کمپرسورهای اسکرو انجام می‌گیرد. از چیلرهای اسکرو در بسیاری از پروژه‌ها از جمله تهویه بیمارستانی، تهویه صنعتی و … استفاده می‌شود.

مزایای چیلر اسکرو

  1. صدا و نویز کم
  2. راندمان کاری بالا
  3. عمر طولانی
  4. طراحی در ظرفیت‌های متعدد با ابعاد مناسب
  5. هزینه تعمیر و نگهداری کم
  6. ایمنی بالا
  7. کارکرد مطمئن و آرام

جهت مشاهده تصاویر ، اطلاعات فنی و قیمت چیلر به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید. روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/chiller

تعداد صفحات : 3

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 208
  • بازدید سال : 936
  • بازدید کلی : 1775259
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه