loading...

سيستم هاي حرارتي برودتي و تجهيزات استخر

طراحي ، توليد و ساخت سيستم هاي تهويه مطبوع طراحي و ساخت سيستم هاي رطوبت زن و رطوبت گير صنعتي اعزام كارشناس جهت بازديد و مشاوره پروژه فروش تخصصي سيستم هاي حرارت مركزي ،تهويه مطبوع تجهيزات تبريد و استخر،سونا،جكوزي پشتيباني و تعميرات ونگهداري

بازدید : 198
دوشنبه 4 اسفند 1399 زمان : 11:53

مشعل دیگ بخار، از اجزاء اصلی دیگ بخار می باشد ولی جدا از آن بوده و پس از ساخت بویلر بخار بر روی آن قرار می گیرد. وظیفه ی مشعل تبدیل سوخت به انرژی گرمایی می باشد. مشعل دیگ بخار می تواند با سوخت های مختلف کار کند. مهمترین سوخت های مصرفی دیگ ها گازوئیل ، گاز و مازوت می باشد. بنابراین امکان انتخاب دیگ بخار با مشعل گازوئیل سوز، گاز سوز، دوگانه سوزِ گازوئیل و گاز و سه گانه سوزِ گازوئیل و گاز و مازوت ممکن می باشد.

مشعل دیگ بخار

مشعل های دیگ بخار از اجزای عملکردی دیگهای بخار هستند که با احتراق سوخت فسیلی از جمله گاز طبیعی با هوا یا اکسیژن ، گرمای ورودی را تأمین می کنند. آنها یا به عنوان بخشی از بسته بندی بویلر بخار از تولید کننده ، به عنوان محصولات مستقل برای نصب های سفارشی و یا به عنوان محصولات جایگزین در دسترس هستند.

مشعل های دیگ بخار با گاز طبیعی قادر به انتشار بسیار کم هستند. کاهش انتشار اکسید نیتروژن (NOx) برای مشعل های دیگ بخار گاز طبیعی مورد توجه قرار گرفته است و برخی از مدل ها قادر به دستیابی به ppm زیر 10 ppm NOx هستند.

مشعل های دیگ بخار اغلب برای ترکیبات مختلف سوخت قابل تنظیم هستند ، یا ممکن است شامل قابلیت های شارژ دوگانه سوز باشند.

مشعل های دیگ بخار در طیف گسترده ای از اندازه ها برای ارائه انواع تنظیمات دیگ بخار موجود است.

مشعل دیگ بخار چگونه کار می کند؟

برای سیستم دیگ بخار Hydronic:

مشعل روغن را به یک اسپری خوب تبدیل می کند ، آن را با هوا مخلوط کرده و در محفظه احتراق مشتعل می کند و باعث گرم شدن محفظه می شود. آب در اطراف محفظه احتراق گردش می کند. یک سیرکولاتور آب گرم شده را از طریق رادیاتورها یا تخته های پایه برای گرم کردن خانه پمپ می کند.

تفاوت دیگ بخار و مشعل چیست؟

دیگ بخار یک کارخانه گرمایش است که حاوی آب است. مشعل شعله ای فراهم می کند که آب را در دمای بالا گرم می کند بنابراین می تواند به رادیاتورها ، تخته های پایه یا یک سیم پیچ گرمایشی ارسال شود تا گرما ایجاد کند. دو نوع دیگ بخار وجود دارد.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت دیگ بخار را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.

بازدید : 199
يکشنبه 23 آذر 1399 زمان : 15:31

دیگ بخار یا به طور خاص دیگ بخار بخش اساسی نیروگاه حرارتی است.

تعریف دیگ بخار


دیگ بخار یا به طور ساده یک دیگ بخار در واقع یک ظرف بسته است که آب در آن گرم می شود تا زمانی که آب با فشار لازم به بخار تبدیل شود. این اساسی ترین تعریف دیگ بخار است.

دیگ بخار

اصل کار دیگ بخار


اصل اساسی کار دیگ بخار بسیار ساده و قابل فهم است. دیگ بخار در اصل یک ظرف بسته است که درون آن آب ذخیره می شود. سوخت (به طور کلی ذغال سنگ) در کوره می سوزد و گازهای گرم تولید می شود. در صورت تماس گرمای این گازهای گرم به آب و در نتیجه تولید بخار در دیگ بخار ، این گازهای گرم در تماس با مخزن آب قرار می گیرند.

سپس این بخار به توربین نیروگاه حرارتی منتقل می شود. انواع مختلفی از دیگ بخار وجود دارد که برای اهداف مختلف از جمله راه اندازی واحد تولید ، ضد عفونی کردن برخی از مناطق ، تجهیزات ضدعفونی کننده ، گرم کردن محیط و غیره استفاده می شود.

کارایی دیگ بخار


درصد کل گرمای صادر شده توسط بخار خروجی در کل گرمای تأمین شده توسط سوخت (ذغال سنگ) را بازده دیگ بخار می نامند.

این راندمان حرارتی ، بازده احتراق و بازده سوخت به بخار را شامل می شود. کارایی دیگ بخار به اندازه دیگ استفاده شده بستگی دارد. بازده معمول دیگ بخار 80٪ تا 88٪ است. در واقع برخی از تلفات مانند احتراق ناقص رخ می دهد ، اتلاف تابش از دیواره بخار بخار دیواره اطراف ، گاز احتراق معیوب و غیره رخ می دهد. از این رو ، کارایی دیگ بخار این نتیجه را می دهد.

انواع دیگ بخار


دیگهای بخار بر اساس نیاز آن به چند نوع طبقه بندی می شوند.

دیگ بخار واتر تیوب


دیگ بخار واتر تیوب یکی از انواع دیگهای بخار است و عملکرد اصلی این دیگ بخار گرم شدن آب در لوله برای تولید بخار است. مزایای اصلی این دیگ بخار استفاده در نیروگاههای حرارتی عظیم است. با استفاده از تعدادی لوله آب می توان سطح گرمایشی زیادی را بدست آورد. حرکت آب بسیار سریعتر است ، بنابراین سرعت انتقال حرارت بسیار زیاد است که نتیجه آن راندمان بالا است. این نوع دیگ بخار ها برای حفظ کیفیت لازم دیگ واتر تیوب به آب شیرین و همچنین تصفیه خانه های آب نیاز دارند.

دیگ بخار فایر تیوب


این نوع دیگ بخار را می توان با تعدادی تیوب برای تأمین گازهای گرم ساخت. این تیوب ها در یک ظرف بسته به آب جذب می شوند. در واقع ، این نوع دیگ بخار از یک ظرف بسته برای عبور تیوب های گرم تشکیل شده است. این تیوب ها آب را گرم کرده و به بخار تبدیل می کنند و بخار در ظرف مشابه باقی می ماند. هنگامی که هم آب و هم بخار در یک ظرف مشابه باشد ، یک دیگ بخار فایر تیوب نمی تواند با نیروی زیاد بخار تولید کند. به طور کلی ، می تواند حداکثر 17.5 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و با ظرفیت 9 تن بخار برای هر ساعت تولید کند.

دیگ پکیج


دیگ بخار بسته بندی شده یک برنامه جداگانه است که برای بدست آوردن انرژی از یک مشعل داخلی با سوخت روغن و گاز استفاده می شود. این نوع دیگ بخار در تولید زیاد بخار در فشار و همچنین در دمای بالا تبحر دارد. این دیگ بخار بارهای متغیری را اجرا می کند که زمان شروع یا پاسخ کمی دارند. کاربردهای این دیگ بخار عمدتاً شامل بخار فرآیند برای صنعتی ، شیمیایی یا به عنوان مولد برق با توربین بخار است. از دیگ بخار بسته ای می توان بعنوان دیگ بخار حداکثر بار استفاده کرد زیرا به برق دیگری وارد می شود در حالی که سایر لوازم موفق نمی شوند.

دیگ بخار استوکر


دیگ بخار استوکر در سیستم های تولید همزمان و تولید همزمان در کارخانه های قند توانایی بالایی دارد. این دیگهای بخار طراحی غشایی دارند و کاملاً اتوماتیک کار می کنند. این دیگهای بخار دارای ویژگیهای ذاتی برای عملکرد بدون مشکل و بازده حرارتی بالا هستند. اینها بر اساس روش تأمین سوخت دیگ بخار و با نوع رنده طبقه بندی می شوند. دیگهای بخار استوکر به دو نوع تقسیم می شوند: زنجیر دروازه ای یا استوکر رنده ای مسافری و استوکر پخش کننده.

مزایای دیگ بخار


از مزایای این دیگ بخار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هزینه ساخت این دیگهای بخار پایین است.
  • این دیگ بخار از هر نوع دودکش استفاده می کند
  • مساحت کمتری را اشغال می کند.
  • قابل حمل است
  • دارای یک دیگ بخار خود بسته است

معایب دیگ بخار


از معایب این دیگ بخار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی دیگ بخار عمودی است بنابراین ظرفیت افزایش بخار کم است.
  • فشار و ظرفیت محدودی دارد.
  • تمیز کردن و بررسی این موارد دشوار است.
  • این به فضای بالایی نیاز دارد

کاربردهای دیگ بخار


کاربردهای دیگ بخار شامل موارد زیر است.

  • از اینها برای تولید نیرو در توربین های بخار یا موتورها استفاده می شود.
  • اینها برای فرآیندهای مختلف در صنایع فرآیندی استفاده می شوند
  • اینها در خانه ها یا ساختمانها در هوای خنک برای تولید منبع آب گرم استفاده می شود

مشخصات دیگ بخار


مشخصات دیگ بخار شامل موارد زیر است.

  • دیگ بخار با استفاده کم از سوخت بیشترین مقدار بخار را تولید می کند.
  • باید وزن کمتری داشته باشد و همچنین به فضای کمی نیاز دارد
  • باید فوری شروع شود.
  • این دیگها باید ارزان و همچنین غلظت بی نیاز باشند.
  • این دیگهای بخار از عهده هر نوع بار نوسانی برمی آیند.

بنابراین ، این همه در مورد دیگ بخار و انواع آن است. از اطلاعات فوق ، سرانجام ، می توان نتیجه گرفت که این نقش اساسی در کار نیروگاه دارد. این موارد برای تولید برق در مکانی که از توربین های بخار در نیروگاه ها استفاده می شود استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت دیگ بخار به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/دیگ-بخار



بازدید : 499
سه شنبه 14 مرداد 1399 زمان : 13:09

پایه و اساس سیستم های دیگ بخار صنعتی

بیمارستان ها ، دانشگاه ها ، خدمات لباسشویی ، خدمات پردازش مواد غذایی ، کارخانه های آبجو ، کارخانه ها ... همه این صنایع و بسیاری دیگر به برخی از انواع سیستم های دیگ بخار متکی هستند تا بتوانند گرما و یا آب گرم را برای عملیات خود تأمین کنند. با این وجود ، تمام سیستم های دیگ بخار صنعتی یکسان نیستند و همچن

ین سیستم دیگ بخار یک نوع یا اندازه برای نیازهای هر دستگاه ایده آل نیست. این که آیا شما یک دیگ بخار را در یک ساختمان کاملاً جدید نصب می کنید یا یک دیگ بخار پیری را در یک تأسیسات موجود جایگزین می کنید ، در اینجا اصول اساسی را که باید بدانید برای ایجاد انتخاب آگاهانه در مورد آنچه که برای نیازهای شما مناسب است ، آورده شده است.

انتخاب دیگ بخار مناسب

دو تصمیمی که باید در مورد سیستم دیگ بخار صنعتی اتخاذ کنید این است که چه نوع سیستم گرمایش نیاز دارید و از چه نوع سوخت بویلر شما استفاده خواهد کرد. بویلرها بطور معمول یا به روش گرمایش لوله آتش یا لوله آب وارد می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند روی گاز طبیعی کار کنند یا یک گزینه دوگانه سوز دارند.

FIRE-TUBE لوله آب

بیشتر دیگهای معمولی از طرحی از لوله های آتش سوزی استفاده می کنند که در آن ، گاز دودکش های گرم از طریق لوله ای که توسط آب درون مخزن احاطه شده است ، جریان می یابد. سری LX یک طراحی لوله آب در اصل به روش مخالف عمل می کند: آب از طریق لوله ای که توسط گاز دودکش احاطه شده است جریان می یابد. برای اکثر برنامه های کاربردی ، دیگ بخار آب بسیار کارآمد است زیرا باعث تولید بخار در عرض چند دقیقه می شود و به زمان نیرو و نیرو نیاز به زمان بسیار کمتری دارد. دیگهای بخار لوله آب معمولاً فشرده تر هستند ، برای کارکردن به سوخت بسیار کمتری احتیاج دارند و می توان با توجه به تقاضا ، به صورت مدولار پیکربندی شود تا روشن و خاموش شود.

گاز طبیعی در مقابل دوگانه سوز

دیگهای بخار یا می توانند روی گاز طبیعی مستقیم کار کنند ، یا می توانند طراحی سوخت دوگانه داشته باشند که در آن کارخانه می تواند در صورت نیاز بین گاز طبیعی و روغن گرمایشی (یا پروپان) جابجا شود. جوانب مثبت و منفی برای هر نوع وجود دارد. با وجود Miura ، سری LX ما جمع و جور تر هستند و برای استانداردهای پایین تر از میزان انتشار گازهای گلخانه ای رتبه بندی می شوند ، اما آنها فقط بر روی گاز طبیعی کار می کنند. سری EX ما دارای طراحی سوخت دوگانه است ، بنابراین نیروگاه می تواند در هر جایی که ارزان ترین سوخت باشد کار کند اما تجارت این است که دیگهای بخار EX بزرگتر هستند و اثر انتشار بیشتر دارند.

چرا یک دیگ بخار مدولار صنعتی را انتخاب کنید؟

با استفاده از دیگهای بخار با لوله های معمولی ، تجهیزات در صورت تقاضا به طور کلی به اندازه یک اندازه محدود می شوند. دیگ بخاربدون نیاز به مقدار بخار از لحظه به لحظه به یک ساعت یا بیشتر نیاز دارد. با این حال ، با پیکربندی مدولار دیگهای بخار لوله ای کوچکتر از آب ، دیگهای بخار می توانند در پاسخ مستقیم به تقاضای بار نوسان ، نیرو بالا و پایین بیاورند ، در نتیجه عملیاتی بسیار با صرفه تر و مقرون به صرفه باشد. درباره نحوه کار امروز بویلرهای مدولار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

صنایعی که برای دیگهای مدرن مناسب هستند.

تنظیمات مدولار تقریباً برای هر صنعتی با تقاضای نوسان بخار ایده آل است ، از جمله:

  1. کارخانه های آبجو و تقطیر
  2. شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی
  3. شرکتهای تولید مواد شیمیایی
  4. امکانات بهداشتی
  5. خدمات لباسشویی (ممکن است درخواست های اوج به دلیل ارسال هتل ها و رستوران ها برای تمیز کردن موارد)
  6. صنایع نساجی
  7. دانشگاه ها و مدارس (به عنوان مثال ، پردیس هایی با ساختمان های متعدد و / یا خوابگاه هایی که دانش آموزان از صبحان و شب از آب گرم بیشتری استفاده می کنند)
  8. تولید صنعتی (به عنوان مثال ، کارخانه هایی که وسایل بزرگی مانند هواپیما و ماشین آلات تولید می کنند)

نگهداری و ایمنی دیگ ها

تعمیر و نگهداری مداوم دیگ بخار مهم و اساسی در عملیات ایمن است و هرچه نگهداری دیگهای بخار آسان تر باشد ، بهتر می شود. یکی از ملاحظات اصلی شما اینست که آیا سیستم دیگ بخار شما از ویژگی های کافی برای نظارت ، تشخیص و عیب یابی برخوردار است. در حالی که انفجارهای دیگ بخار نسبتاً نادر است ، حتی در دیگهای بخار آب نادرتر از مواردی که دارای طراحی لوله آتش است و با پیکربندی های مدولار ، اگر یکی دیگ بخار نشود یا بیش از حد اضافه کند ، دیگر دیگهای بخار می توانند اسلاک را برای کاهش خرابی انتخاب کنند.

سیستم های دیگ بخار میورا با انواع مختلفی از ویژگی های مانیتورینگ و تشخیصی پیشرفته برای اطمینان از عملکرد صاف از جمله کیفیت آب ، سطح شیمیایی ، میکروکنترلرهای داخلی با قرائت دیجیتالی و سیستم های مانیتورینگ آنلاین میورا (MOM) ارائه می شوند ، که همه این موارد کار می کنند با هم برای شناسایی و رفع سریع استثنائات و تسهیل عیب یابی.

دانستن اصول اولیه سیستم های دیگ بخار صنعتی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که کدام نوع دیگ بخار به بهترین وجه برای اهداف تسهیلات شما کاربرد دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت دیگ بخار به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/دیگ-بخار

بازدید : 483
يکشنبه 12 مرداد 1399 زمان : 15:31

وظیفه دیگ بخار تامین بخار با کیفیت بالا و مورد قبول برای فرایندهای تولیدی می باشد. به همین جهت نوع دیگ بخار، کارکرد و راندمان دیگ بخار از اهمیت ویژه برخوردار است.

با توجه به بالا بودن هزینه های بازدهی بالا در دیگ بخار پیشنهاد می شود قبل از شروع کار با دیگ بخار به روش های افزایش راندمان دیگ بخار توجه فرمایید. تا بتوانید به بهترین وجه ممکن و با کمترین هزینه راندمان حرارتی دیگ بخار را افزایش دهید.

افزایش کارایی دیگ بخار ، افزایش راندمان کلی دیگ بخار را در پی خواهد داشت . یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش هزینه های عملیاتی یک کسب و کار ، استفاده از تجهیزات بهره‌وری انرژی است. یک موقعیت خوب برای شروع کاهش صورتحساب ماهانه شما این است که به اینکه چگونه اخیرا تعمیر و نگهداری دیگهای خود را انجام داده اید و چگونه دیگ بخار فعلی شما به طور موثر کار می کند ، نگاه کنید.

مقدار زیادی از گرمای دیگ بخار در دودکش یا آب دیگ هدر میرود. هدف این است که شرایطی ایجاد کنید که کوچکترین مقدار ممکن از گاز دودکش در کمترین دمای ممکن تولید شود که سبب افزایش کارایی دیگ بخار می شود.

روش های افزایش راندمان دیگ بخار

۱- کاهش درجه حرارت دودکش

۲- نصب یک اکونومایزر

۳- تنظیم مشعل به صورت منظم

۴- نصب یک درایو فرکانس متغیر

۵- عایق کاری سوپاپ ها

۶- تمیز کردن دیواره خارجی لوله ها

۷- پیش گرمایش هوای احتراقی

۸- تمیز کردن لوله های آب

۹- بازگرداندن میعانات به بویلر

۱۰- بازیابی گرما از تخلیه بویلر

۱۱- کنترل کردن رنج تخلیه

۱۲- کاهش هوای اضافه

۱۳- کاهش دادن سرریز آب

۱۴- بررسی تله های بخار

۱۵-کاهش استفاده از بخار

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی و قیمت دیگ بخار به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/دیگ-بخار

بازدید : 573
يکشنبه 12 مرداد 1399 زمان : 15:24

دیگ بخار

دیگ بخار یا بویلر بخار (steam boiler) یک مخزن بسته می باشد که گرمای حاصل از مولد گرما ( که در اکثر موارد مشعل می باشد ) را به آب منتقل کرده و موجب تبخیر آن شود. این آب تبخیر شده جهت استفاده در پروسه های صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و مجددا به آب تبدیل می شود و به دیگ بخار باز می گردد.

بویلر بخار در دو گروه اصلی تقسیم بندی می شوند

  1. دیگ بخار واترتیوپ (Water tube steam boiler)
  2. دیگ بخار فایر تیوپ (Fire tube steam boiler)

دیگ بخار واتر تیوب

این دیگ از دو منبع یا درام اصلی تشکیل شده که توسط تعداد زیادی لوله آتش خوار به هم متصل شده اند ، یکی از منابع یا درام ها در پایین دیگ و دیگری در بالا قرار دارند. منبع پایینی به نام منبع آب یا واتر درام (Water dram) شناخته می شود و منبع بالایی به نام منبع بخار یا استیم درام (steam dram) نام دارد. مشعل ، گرما را به لوله ها انتقال می دهد و با گرم شدن یا تبخیر آب ، بخارات و آب گرم به سمت منبع بالایی حرکت می کنند. در سطحی از منبع ، بخار آب و در قسمتی دیگر بخار وجود دارد. رسوب گیری لوله های آتش خوار دیگ بخار واتر تیوپ بسیار زیاد می باشد به همین دلیل نیاز به رسیدگی و تعمیر و نگهداری خاص می باشد اما کیفیت بخار خروجی و توان تولید بخار بسیار بهتری دارند. از این دیگ بخار در توان های بالا با فشار بالا استفاده می شود.

دیگ بخار فایر تیوب

این دیگ های بخار بسیار ساده تر از دیگ بخار واتر تیوپ هستند و از منبع اصلی که تعداد زیادی لوله آتش خوار از درون آن عبور کرده تشکیل شده اند.

قیمت دیگ بخار فایر تیوپ از نمونه واتر تیوپ آن کمتر است و در اکثر صنایع از این نوع دیگ بخار استفاده می شود ؛ راهبری آسانتر و هزینه کمتر را می توان دلیل این محبوبیت عنوان کرد.

دیگ های فایر تیوپ از نظر ساختار و دفعات چرخش محصولات احتراق در دیگ به دسته بندی های زیر تقسیم می شوند.

  1. دیگ بخار فایر تیوپ دو پاس
  2. دیگ بخار فایر تیوپ دو پاس سوپر یا کوره برگشتی
  3. دیگ بخار فایر تیوپ سه پاس
  4. دیگ بخار فایر تیوپ چهار پاس

اما از نظر نوع کوره و گردش محصولات احتراق در انتهای کوره به دو دسته زیر تقسیم می شوند.

  1. درای بک ( Dry back )
  2. وت بک ( Wet back)

در نمونه درای بک یا پشت خشک محل گردش محصولات احتراق در دیگ از یک پاس به پاس دیگر خارج از دیگ و در صفحه انتقال در مجاورت هوای اطراف قرار دارد. این کار باعث کاهش طول دیگ در ظرفیت برابر می شود اما از سوی دیگر راندمان را کمی کاهش و استهلاک را افزایش می دهد.

دیگ بخار وت بک که انتهای کوره آن درون آب و در مجاورت آن می باشد راندمان بیشتر ، طول عمر بیشتر ، قیمت بالاتر و ابعاد بزرگتری دارد. از این نوع دیگ بیشتر در ظرفیت های بالا استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی انواع مدل ها و ظرفیت های دیگ بخار، قیمت دیگ بخار ، فروش دیگ بخار و خرید دیگ بخار به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/دیگ-بخار

بازدید : 584
يکشنبه 1 تير 1399 زمان : 11:27

اساس کار دیگ بخار

وظیفه دیگ‌ بخار همانطور که از نامش پیداست تولید بخار آب است. بویلر بخار برای تولید بخار، آب و گرما را تحت فشار ترکیب می کند که از این بخار برای گرم کردن ساختمان ها، موتور خانه های تأمین انرژی و ... استفاده می شود. دیگ بخار در دو نوع افقی و ایستاده تولید و به بازار عرضه می شود.

برخی از سیستم‌های گرمایشی مرکزی از دیگ‌هایی برای گرم کردن آب یا هوا استفاده می‌کنند که پس از آن برای گرم کردن خانه یا ساختمان استفاده می‌شود.

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی و نصب اولیه دیگ بخار

  1. تانک یکی از مهمترین تجهیزات لازم برای راه اندازی دیگ بخار است چرا که این ظرف استیل آب را نگه می‌دارد و آن را تبدیل به بخار خواهد کرد.
  2. المنت گرم کننده که معمولا برای ایجاد گاز، نفت و بخار تحت فشار در زیر تانک وجود دارد.
  3. سوپاپ بخار با دهانه ای کوچک در بالای تانک که به یک لوله نصب شده است.
  4. دودکش جهت خروج گرمای اضافی از سیستم در دیگ های با فشار بالا.

دیگ بخار عمودی – بویلر بخار ایستاده

دیگ بخار عمودی یا بویلر بخار ایستاده برای تولید بخار با فشار و ظرفیت پایین به کار می رود.

ویژگی دیگ بخار ایستاده

  1. عدم نیاز به فونداسیون
  2. مناسب برای کاربردهای کوتاه مدت و پروژه ها
  3. سرویس و نگهداری آسان
  4. قابلیت ذخیره بخار اشباع شده تولیدی
  5. قابلیت کنترل اتوماتیک تحت سیستم BMS
  6. قابلیت استفاده در فضاهای کوچک و نصب و راه اندازی آسان
  7. سوخت مصرفی گاز و گازوئیل با قابلیت استفاده از مشعل های دوگانه سوز

دیگ بخار دابوصنعت

کاربرد دیگ بخار عمودی

  1. سونای بخار
  2. خشکشویی ها
  3. اتوکلاو های صنعتی و بیمارستانی

دیگ بخار فایرتیوب افقی

این نوع دیگ‌های بخار معمولا، شامل بدنه اصلی، صفحه – لوله‌های جلو و عقب، کوره و اطاقک برگشت می‌باشد که پس از مونتاژ و جوشکاری ابتدا کامل مورد آزمایش‌های غیر مخرب (پرتونگاری، اولتراسونیک، مایع نافذ و ...) قرار گرفته و سپس عملیات تنش‌گیری آنها در کوره مخصوص انجام می‌گیرد.

دیگ بخار

دیگ‌های فوق دارای دو پاس لوله‌اند که همراه کوره، جمعا دارای سه پاس حرارتی می‌باشند. پاس اول شامل کوره می‌باشد که به صفحه – لوله جلو دیگ و جلو محفظه برگشت جوشکاری شده است. پاس دوم شامل لوله‌هایی که از اطاقک برگشت به صفحه –لوله جلو دیگ و پاس سوم شامل لوله‌هایی از صفحه – لوله جلو به صفحه – لوله عقب می‌باشد. شعله در کوره تشکیل می‌گردد و مواد حاصل از احتراق با عبور از لوله‌های پاس 2و3 و جعبه دودهای جلو عقب، از طریق دودکش خارج می‌شود و در طی این مسیر، آب در اثر جذب انرژی گرمایی حاصل از احتراق سوخت، به بیشترین درجه حرارت ممکن می‌رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی انواع مدل ها و ظرفیت های دیگ بخار، قیمت دیگ بخار ، فروش دیگ بخار و خرید دیگ بخار به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/دیگ-بخار

بازدید : 668
چهارشنبه 7 خرداد 1399 زمان : 14:18

دیگ بخار چه کاری انجام می دهد؟

دیگ بخار نوعی سیستم تبادل گرما است که آب از طریق احتراق یک سوخت که از طریق لوله ای که در آب فرو رفته است ، تا دمای جوشش گرم می شود. گرمای تولید شده در این سیستم بعنوان بخار وارد سیستم می شود. این بخار از طریق سیستم های لوله ای به تجهیزاتی که گرم می شود ، اعم از کویل های آب گرم در واحدهای انتقال هوا یا سایر تجهیزات گرمایشی ، جریان دارد.

دیگهای بخار اغلب در کاربردهایی از قبیل گرمایش راحت ، حفظ دمای فرایند صنعتی و بسیاری از کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

دیگ بخار چطور کار می کند؟

دیگ بخار از طریق واکنش احتراق بین سوخت و هوا عمل می کند ، که شعله را به درون لوله هایی که در آب غوطه ور هستند مشتعل می کند. گرمای حاصل از احتراق سپس از لوله به آب منتقل شده در لوله ها منتقل می شود. سپس آب در بخار تبخیر می شود. این بخار سپس به لوله کشی منتقل می شود تا در برنامه گرمایشی خاص مورد استفاده قرار گیرد.

بعد از اینکه گرما از آن بخار گرفته شد و به فرایند نیاز به گرما منتقل شد ، بخار به عنوان میعانات مجدداً به داخل آب تبدیل می شود. این قابل جمع آوری و برگشت به دیگ است تا از طریق خط برگشت میعانات استفاده شود. این مقدار آب مورد نیاز به مواد آرایش و همچنین مواد شیمیایی مورد نیاز را ذخیره می کند زیرا میعانات مواد جامد محلول را تبخیر کرده است.


جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی انواع مدل ها و ظرفیت های دیگ بخار، قیمت دیگ بخار ، فروش دیگ بخار و خرید دیگ بخار به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/دیگ-بخار

تعداد صفحات : 3

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 207
  • بازدید سال : 935
  • بازدید کلی : 1775258
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه